יום שני, 2 ביולי 2012

פרויקט החודש- שיפוץ שידה!

בדרך חזרה הביתה ביום שישי בערב, מארוחה מדהימה אצל סבא וסבתא מצאנו בצד הדרך שידה זרוקה שהיה בה ניצוץ והחלטתי שהיא תהיה פרויקט החודש!
בהתחלה חשבתי שהיא עשויה מעץ ולכן תיכננתי לשייף אותה, לצבוע בצבע על בסיס מים ולשים לכה (יש גם צבעים שמכילים את שניהם).
אבל אחרי שהתחלתי את השיוף הבנתי שאנחנו בכלל מתעסקים פה עם סוג של פורמייקה שהתחפש לעץ, אז התוכנית עברה לצביעה בצבע שמן וללא צורך בלכה.







שייפתי עם מכונת שיוף מקצועית שהשאלתי מהבוס שלי, זה מקל על השרירים ועושה את העבודה מהר! התחלתי עם נייר שיוף 6 ואז עם נייר שיוף 0 (ככל שהמספר עולה הנייר נהיה מחוספס יותר).
השתדלתי לשייף רק קצת כדי שהגוון של הפורמייקה יהיה בהיר יותר אבל לא נגיע עמוק מידי לאיפה שכל הנסורת  (או איך שלא קוראים לזה...)


לאחר השיוף נתחיל בצביעה, ננקה עם מטלית לחה את העץ על מנת להוריד שבבי עץ שנותרו מהשיוף.
קניתי צבע שמן, בחרתי את הצבע שאני רוצה בפלטת הצבעים והבחור בהום סנטר עירבב לי את הצבע.
קניתי פוליאור של טמבור, גוון 3105P. זה צבע אטום ולכן תיכננתי לצבוע שתי שכבות.




כדי לנקות את המברשת צריך להשרות אותה בטרמפנטין, ולא היה לי בבית. מי שרוצה יכול לקנות מברשת אחת ומיכל טרמפנטין ומי שרוצה יכול לחסוך קצת ולקנות 3 מברשות ב20 ש"ח ולזרוק אותן אחרי השימוש.

לפני הצביעה אני רוצה להראות לכם טריק קטן שמשדרג מאוד!
לוקחים נר ומשפשפים את השעווה על צידי השידה, איפה שרהיטים בדרך כלל נהרסים ומשתפשפים קודם. לאחר הצביעה משייפים בעדינות עם נייר שיוף 0 והצבע שנדבק לשעווה יורד איתה ומתקבל חיספוס יפה (תמונות בהמשך)...

צובעים עם כיוון העץ-
הגוון שלי יצא יותר ירקרק ממה שנראה בתמונות.

עכשיו צריך לחכות מספר שעות בין שכבה לשכבה (לפי מה שרשום על פחית הצבע), אבל אחרי שכבה אחת יצא לי מראה מאוד מעניין, כי עדיין רואים קצת הסיבים של העץ ולכן החלטתי לוותר על שכבה נוספת.

נחזור, לטריק שהתחלתי להסביר מקודם. לאחר שהצבע התייבש, ניקח נייר שיוף 0 ובעדינות נעבור על האזורים שבהם מרחנו את השעווה. אין צורך לשפשף חזק זה צריך לרדת בקלות.



השידה מוכנה! אני צבעתי רק מבחוץ כי איפה שהיו פעם מגירות אני שמה סלסלות ובהמשך גם רוצה לצפות מבפנים עם טפט מגניב (מקווה למצוא משהו בחודש הקרוב).
לא שמתי גם לכה כי על צבע שמן אין צורך לשים לכה.
לסיכום: צבע 35 ש"ח (הום סנטר)
מברשות 20 ש"ח (הום סנטר)
סלסלות 68 ש"ח (ACE)
נייר שיוף 6 ש"ח (קצר ולבניין, אפיקים)
סה"כ: 129 ש"ח לפריט ריהוט חדש לגמרי!

אז קדימה! עשו לכם גם פרוייקט חודשי, מיצאו רהיט או קחו משהו שכבר יש לכם בבית, ותיתנו לו מתיחת פנים מהממת שתתאים לעיצוב שאתם אוהבים :)
נועה.



והינה עוד שידה שהכנתי לפני כמה שנים. אני עיצבתי אותה וביקשתי משכן שלי שהוא נגר שיכין לי אותה. היא מעץ ועלתה לי 350 ש"ח. השתמשתי באותו טריק, אבל לפני השעווה צבעתי בעדינות את האזורים שעתידים להיות משופשפים בצבע כהה (אני צבעתי בחום). לאחר מכן צבעתי בצבע שמנת ומרחתי לכה פעמיים.
את הידיות קניתי בדרום תל אביב ב25-40 ש"ח (אני כבר לא זוכרת...).


8 תגובות:

  1. נועה, כמה כישרון! איזה כיף :) גם לי יש שידה שצבעתי לפני חמש שנים, גם בטריק של השעווה. יצא לה מראה מגניב במיוחד :)

    השבמחק
  2. מקסים והפירוט שלך לתהליך מקסים ביותר גם כן!!! כל הכבוד!
    איזה כיף שנתקלתי (לראשונה היום) בבלוג שלך :)

    השבמחק
    תשובות
    1. אני שמחה :)
      מקווה לראות אותך עוד הרבה!
      את מוזמנת להירשם למעלה בצד ימין ולקבל עידכונים במייל.

      מחק
  3. צבע שמן יכול להפיח חיים בריהוט ישן ומתכלה

    השבמחק
  4. עוד נועה :)09 נובמבר, 2013

    מתה על הבלוג שלך!

    השבמחק
  5. עם צבע שמן פורמייקה יכולה להראות כמו חדשה

    השבמחק