יום שני, 22 בספטמבר 2014

סיציליה

אחרי הקיץ הקשה והשנה האינטנסיבית הייתי חייבת חופשה. חופשה אמיתית של שמש וים ושיביאו לי ויקחו לי ויעשו לי ויתנו לי ויפנקו אותי :)
אז הגענו בבוקר בטיסה יחסית קצרה, לקחנו את הרכב השכור והתחלנו את הטיול שלנו בסיציליה.
הנוף בסיציליה די משונה, חופים מהממים והרים גבוהים ולא מיושבים בסמוך אליהם.
התמזל מזלנו לישון בדירת נופש של חברים איטלקיים מונציה, האי מלא בדירות נופש שכאלה, וככה הפינוק התחיל...
סיציליה היא אי ששייך לאיטליה אבל הוא ממש לא איטליה. אין כל כך פיצה ברחובות והנוף בכלל מזכיר משהו אחר אבל האנשים החמים והשפה הקסומה בהחלט מעידים שזאת בכל זאת איטליה.
זהו אי מאוד עני ולכן התשתיות שם ממש לא משהו, זבל ברחובות, כבישים לא מסומנים, שלטים שחסרים, עבודות שנראה שלא יסיימו אותם אף פעם, הרבה אוכל מטוגן ומהיר, אבל זה גם מה שהופך אותה ליפה ושומר על הטבע והחופים וגם הכל זול! ואם יש משהו שאני אוהבת זה בילוי טוב בסופר!



 אין באי הזה ממש פירות וירקות (נו, למה ציפית?! את באיטליה!!) היה נפלא לאכול פחמימות שבוע שלם כי "אין ברירה".
אבל בכל זאת הייתי חייבת לצלם קצת... וגם מסעדות לא ממש היו אז בעיקר בישלנו בבית והחומרי גלם כל כך טובים וזולים אז היה ממש כיף. אבל תיהיו חייבים לאכול ארנצ'יני שזה המאכל המקומי, בעצם כדור אורז ממולא בבשר ואפונה או בפרמזן ופרושוטו ומטוגן בפירורי לחם, וכל מה שמטוגן טעים!





מקומות ששווה ללכת אליהם:
- חוף קטן שמצאנו בדרך לעיירה san vito lo capo
- חוף שנקרא scaladei turchi שנמצא ליד realmonte
- עתיקות ב agrigento
- סופר
- עיירת נופש שנקראת mondello
- מסעדה בעיירה capaci שנקראת torre alta

מקומות שאפשר לוותר:
- פלרמו, אם הייתם בעיר אירופאית אחרת היא לא תיראה יפה ומיסתורית כמוה, לא ממש מרשימה
- קניונים ושופינג, יש להם טעם קצת שונה משלנו (אמרתי את זה יפה נכון?) ורשתות כמו h&m גם לנו יש..
- עיירה san vito lo capo, לפחות בספטמבר הייתה די ריקה והחוף לא היה משהו..






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה